Despre iTEC

iTEC este un concurs dedicat atât studenților, cât și elevilor pasionați de domeniul IT. Ajuns în iarna anului 2017 la ediția cu numărul 11, concursul reunește în fiecare an peste 200 de participanți, aducând în contact mediul academic cu cel economic din acest domeniu prin intermediul companiilor partenere.

Scopul proiectului este acela de a crea un cadru ideal de competiţie la nivel naţional, destinat studenţilor şi elevilor, oferind următoarele:

  • şansa de a concura cu elevi şi studenţi din toată ţara în vederea obţinerii atât unei diplome recunoscute la nivel naţional, cât şi unui premiu material;
  • mediu propice dezvoltării competenţelor existente şi acumulării de noi cunoştinţe, având acces la opinia unor specialişti în domeniu;
  • şansa de a interacţiona direct cu companiile din sfera IT prin reprezentanţii acestora în cadrul competiţiei, dar şi cu alţi entuziaşti ai domeniului.

Concursul se desfășoară sub forma a șase probe: Algoritmică, Embedded Development, Game Development, Graphic Design, Mobile Development și Web Development. Dintre acestea, două sunt de tip concurs: probele de Algoritmică şi Graphic Design, iar celelalte patru se desfăşoară în decursul a aproximativ 48 de ore, de genul hackaton. 

  • Proba de algoritmică este destinată elevilor din liceele de profil din toată țara, dar și studenților cărora li se oferă șansa de a-și testa cunoștințele într-un cadru organizat. Este o probă de programare clasică și individuală, cu subiecte elaborate în colaborare cu cadrele didactice din Universitatea Politehnica Timișoara.
  • Proba de Graphic Design constă în realizarea unei identități vizuale și a unor materiale bazate pe aceasta, în decurs de câteva ore, pe o temă propusă de organizator. Proba va viza atât creativitatea participanților, cât și abilitățile lor de a utiliza diverse unelte de design grafic (de exemplu pachetul Adobe).
  • Proba de Game Development este noutatea ediţiei numărul XI. Pentru prima oară la iTEC, proba de Game Development îşi propune să testeze creativitatea, pasiunea şi cunoştinţele participanţilor în legătură cu dezvoltarea jocurilor. Vor fi punctate atât ideea jocului, cât și calitatea implementării acesteia. Alegerea tehnologiilor folosite rămâne la latitudinea participanților. Jocurile pot fi destinate oricărei platforme, 2D sau 3D, însă atât partea de development, cât și demo-ul prezentat juriului vor fi pe device-urile participanților.
  • Proba de Embedded Development este una destinată în principal studenților, în cadrul căreia aceștia vor trebui să dezvolte, în decurs de aproximativ 48 de ore, un sistem cu funcționalitate diversificată, bazat pe microcontrollere.
  • Proba de Mobile Development constă în dezvoltarea unei aplicații mobile conform cerințelor conținute în subiectele furnizate de către organizatori. Compania parteneră va pune la dispoziție un Web API pentru conectarea la o bază de date aflată în Cloud, iar participanții vor trebui să realizeze aplicația mobilă.
  • Proba de Web Development constă în realizarea unei aplicații web în decurs de aproximativ 48 de ore, pe o temă propusă de către organizator, aplicația reprezentând un software client-server, în care clientul (interfața cu utilizatorul) rulează în browserul web. În funcție de cerință, participanții vor trebui să dezvolte atât părți de client-side, cât și server-side. Participanții trebuie să aibă atât cunoştinţe de web design, cât şi de web development.

Perioadă de desfășurare: 8 - 10 decembrie 2017
Facebook: https://www.facebook.com/it.engineering.contest/
Coordonator: Adina Țeudan- adina.teudan@ligaac.ro; +40 729 836 188